Styr på din hjemmesides struktur

By:
Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.
Der er mange ting, der er vigtige i forbindelse med onsite SEO. Du kan lære om dette ved at se på forskellige seo cases. Tekst og overskrifter er én ting, men arkitektur og URL struktur er ligeledes vigtige komponenter, når du ønsker at få en god placering blandt Googles søgeresultater. Det er vigtigt, at have styr på stukturen på sin hjemmeside, og en god metafor for denne skal være et supermarked. I et supermarked er de forskellige produkter delt op i en masse forskellige kategorier, og på trods af, at supermarkedet kan være enormt stort og rumme enormt mange produktkategorier, er det af denne grund altid let af finde rundt. På samme måde skal det være med din hjemmeside. Både dine brugere og søgemaskiner skal have let ved at finde rundt.

Undersider med klare URL’er

Del først og fremmest din side op i undersider. Hvis du har en tøjbutik, så del de forskellige tøjkategorier op i forskellige undersider – en for bukser, en for trøjer osv. Søgeordet skal tilmed indgå i URL’en. Det er meget vigtigt, at dit CMS understøtter denne mulighed – ellers bliver du nødt til at skifte. Du skal endvidere sørge for, at dine URL’er er korte og præcise. Lange URL’er tæller ikke positivt, når Google indekserer din side, og sådanne sider får meget sjældent en god placering. Du skal desuden gøre det klart for både Google og dine brugere, hvad undersiden drejer sig om. Dette gøres blandt andet ved at skrive ordet i Title Tag og metabeskrivelse, i din hovedoverskrift, ned igennem teksten osv. Fremhæv desuden gerne ordet med fed skrifttype et par gange igennem teksten. Ordet skal desuden gerne nævnes i løbet af de første hundrede ord. På den måde skærer du det ud i pap for søgemaskinen, hvad siden omhandler, og det tæller i den grad positivt, at din side er let at indeksere. Du gør ligeledes siden lettere at overskue for dine brugere.
Posted in: seo cases